Boszorkánykonyha - műhelytitkok

Általában a tornácon szoktam gyapjút festeni, napsütésben.
Ilyenkor szeretek egymagam lenni. Csak én és a finom puha gyapjú no meg az a sokféle festékpor. Szeretem a színeket keverni, egy kicsi sárga ide, egy kicsi piros oda, és a végeredmény, hát sokszor engem is meglep. Na, ezért szeretem magam festeni a gyapjút.

Két féleképpen festek gyapjút.
  1.  Először a gyapjút langyos vízben kiöblitem, A festőlének való vizet feltesszem melegedni, fontos hogy a víz hőmérséklete 80-95 C legyen, forráspont alatt. A nedves gyapjút, ami kb. 50-60 g. beleteszem a vízbe, és ekkor az edény egyik felébe szorok mondjuk kék a másik felébe piros festéket. Igy érdekesebb hatast érek el vele.  Kb 10 perc után egy kis ecetet is öntök hozzá, ez azért fontos, hogy fixálja a szint. A gyapjú kb. 20 perc után felszivja magába a festéket és ilyenkor a festőlé színtelenné válik. Ekkor kiemeljük a gyapjút és hagyjuk lecsöpögni.
  1. A másik módszer, hogy először a festőlébe szórom a festéket és csak utána teszem bele a nedves gyapjút. Itt egyégesebb  színeket kapunk.
1 kg gyapjúhoz 10g festéket használunk.A gyapjút festés közben nem szabad kavargatni, nehogy a forró lében megnemezelődjön.
Azért szeretem az első módszert, mert az ált. több árnyalatú színeket eredményez.

Jó festést!







Száradás

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gézre nemezelt sál